Німецька машина є чудовим варіантом "колісного бронетаксі" для українських десантників

Колісний плаваючий БТР. Бронетранспортер-амфібія. Все це німецький Fuchs, який і на суходолі міць своєї броні покаже, й у воді – перепливе і доправить піхоту куди завгодно. Легкоброньований повнопривідний транспортний засіб Fuchs станом на кінець травня 2023 року і досі не на озброєнні Збройних сил України. Однак є одне але.. Про "Лиса" Бундесверу, Україну і будівництво заводу поговоримо у проєкті "Бомба Ракета".

Уже п'яте десятиліття БТРи Transportpanzer, а скорочено TPz 1 Fuchs – перебувають на озброєнні Бундесверу. Ці німецькі машини спочатку були розроблені компанією Daimler-Benz, але доопрацьовані тепер Rheinmetall. Fuchs був другим колісним броньованим автомобілем, що надійшов на озброєння Бундесверу, і його можна було використовувати для виконання різноманітних завдань. Зокрема, транспортування військ, як інженерний транспорт, для біологічної та хімічної розвідки й радіоелектронної боротьби. А загалом – Fuchs це ще один тип західних бронемашин, здатних виконувати роль щось на кшталт "колісного бронетаксі".

Як і всі бронеавтомобілі з колісною базою, БТР TPz 1 Fuchs має високу мобільність. Колісна формула повнопривідна 6×6 і значний кліренс – себто дорожній просвіт – у 400 мм гарантують цьому "Лису" відмінну прохідність пересіченою місцевістю. Бойова машина має тривісне шасі з рівномірним розташуванням коліс по базі. У бойових умовах на бронетранспортері використовують спеціальні кулестійкі шини з вбудованим внутрішнім металевим обмежувачем деформації. Такий пристрій дає змогу тривалий час пересуватися на зниженій швидкості навіть зі значно пошкодженими шинами. А це вагома перевага цього БТР у боях.

Чому ж Fuchs – це БТР-амфібія? Бо гребе і вигрібає з будь-якої водної перешкоди. Сприяє цьому встановлений 8-циліндровий V-подібний дизельний двигун. Це серце БТРа розвиває максимальну потужність до 320 кінських сил. І цієї потужності достатньо, щоби розігнати 17-тонний Fuchs до 130 км/год на шосе. Німецький "Лис" за допомогою двох гребних гвинтів і коліс може рухатися на воді зі швидкістю до 10 км/год. Розробники зазначають максимальну вантажопідйомність без втрати плавучості у 4 тонни. Запас ходу, себто рухатися такими шосейно-водними шляхами Fuchs можуть до 800 км.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

Щодо бійців усередині Fuchs. У десантному відділенні всередині бойової машини можуть розміститися 8 воїнів. Для них є сидіння вздовж бортів корпусу – обличчям одне до одного. Основним способом посадки та висадки з бойової машини є двостулкові двері. Для аварійного залишення бойової машини десантники можуть скористатися як цими дверима, так і люками в даху корпусу. Моторно-трансмісійне відділення відокремлене від відділень з екіпажем та десантом протипожежними перегородками. Fuchs мають суцільнометалевий корпус, виготовлений зі сталевих бронелистів. Ця конструкція забезпечує захист екіпажу та десанту від вогню зі стрілецької зброї, зокрема й від бронебійних куль, а також осколків снарядів та мін. Озброєння TPz 1 Fuchs – різна комбінація кулеметів: від одного до трьох, калібру 7,62 мм. Для самооборони використовують також 6 димових гранатометів, встановлених по бортах корпусу.

Компанія Rheinmetall та її попередники виготовили понад 1200 одиниць Fuchs 1, переважно для німецької армії. Подальший розвиток конструкції сприяв створенню моделі Fuchs 2. Його світу вперше показали 2001 року. Має покращене бойове відділення, цифрову електроніку, нову гальмівну систему. Загальне компонування Fuchs 2 майже ідентичне оригінальному Fuchs. Дах десантного відсіку піднятий майже на 15 см для більшого корисного об'єму. Систему вентиляції повітря також змінили для поліпшення комфорту бійців. Також у машині збільшилася і вантажопідйомність – понад 9 тонн. Та одна з головних переваг – броня. Її також удосконалили. У Fuchs 2 є захист від бронебійних набоїв калібру 12,7 мм та 14,5 мм, уламків снарядів та поліпшений захист від мін. Також є модулі, що дають захист від 30-мм бронебійних снарядів у лобовій проєкції.

2022 року Rheinmetall представив новий бронетранспортер Fuchs Evolution – це глибока модернізація нового покоління. Бо ж має підвищену потужність та мобільність, більший простір та більше корисне навантаження. Ця версія машини не переднього краю, а так званої другої лінії. Тобто Fuchs Evolution можуть бути медично-евакуаційними машинами, машинами РЕБ, машинами для розміщення контрбатарейного радара тощо. Та найголовніше – поки цих машин немає на озброєнні ЗСУ, концерн Rheinmetall заявив про розгортання в Румунії, лише за 17 км від кордону з Україною, сервісно-логістичного центру для обслуговування західної бронетехніки для нашого війська. Експерти відразу зауважують – момент є цікавим хоча б тому, що такі дії німців імовірно натякають таки на майбутню передачу Fuchs Україні.

Травень 2023-го ознаменувався ще однією приголомшливою новиною: Fuchs планують виготовляти в Україні. Німецький концерн Rheinmetall спільно з Державним концерном "Укроборонпром" таке собі запланували. Про це в інтерв'ю Bild повідомив президент Rheinmetall Армін Паппергер. І навіть імовірні обстріли рашистів по території України не лякають німців. Керманич компанії наголосив, що Україна має ефективні засоби захисту від нападів на чутливі цілі, головно завдяки західній допомозі. І Німеччині, зокрема.

Дивіться також відео: Важливі для контрнаступу ЗСУ: інженерні танки Bergepanzer 3 та Dachs – "Бомба ракета"

Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.

  • Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.

Джерело