У 2010 році вже запроваджували таку послугу, проте тоді попиту не було

Гендерна рівність чи право вибору. Вже майже місяць не вщухає дискусія щодо окремих вагонів або купе для жінок. Причиною галасу став пост дівчини у соцмережах, яка відмовилась їхати з чоловіками. Після чого на сайті Кабміну вже з'явилася відповідна петиція. "Укрзалізниця" теж відреагувала. То чи будуть в нас окремі вагони або купе для жінок і що кажуть самі пасажири – знає кореспондентка "5 каналу" Карина Шевченко.

Їхати з трьома чоловіками в одному купе – не буду. Такий допис на початку травня зробила користувачка твіттера.

Купе лише для жінок в

"Три чоловіки. С*ка. Йоб*них три чоловіки. Я тут три хвилини, а мені вже не добре. Шановна "Укрзалізниця", зробіть, будь ласка, тільки жіночі купе", – йшлося в повідомленні.

Дівчина зрештою пересіла в інше купе. А її допис вже побачили понад мільйон користувачів та залишили майже пів тисячі коментарів:

"Моя дружина також боїться їздити в одному купе з незнайомими чоловіками";

"Це був кінець 10 класу. Потяг. Поряд з нами сидить мужик з діркою на штанях в причинному місці, розваливши обидві ноги переді мною. Мені гидко і некомфортно";

"Якось у потязі вночі до мене пристав п'яний мужик, він мене розбудив і намагався "познайомитися". Найсумніше, що мені допомогла лише одна жінка".

Як і у соцмережах – думки серед відвідувачів залізничного вокзалу столиці теж розділилися. Навіть серед чоловіків:

Валентин – В такій ситуації, як зараз, у нас в країні приймати якісь такі рішення, можуть призвести до напруження.

Олександр – Конечно лучше, чтоб мужчины ехали отдельно женщини отдельно, потому-что кто-то из них храпит.

Кирило – А мені взагалі все-одно, я дуже часто катаюсь, головне, щоб люди були адекватні і все.

Костянтин – Ну, то їхав якось з одною бабцею, то всю дорогу розмовляли.

Пані Надія часто користується залізницею. Жінка підтримує ідею окремих вагонів або купе, бо має власний неприємний досвід.

"Тільки що з Ужгорода, двоє п’яних. І на них ніхто не міг подіяти. До Львова їх довезли всім нерви потріпали", – розповіла пасажирка "Укрзалізниці" Надія Бурлака.

Дивіться також відео: В купе зі зловмисником: що робити, якщо опинилися у небезпеці і хто має дбати про захист пасажирів.

Влітку 2020 року Україну сколихнула жахлива історія. У потязі "Маріуполь-Київ" напівоголений чоловік вдерся в купе до жінки, яка їхала разом з 6-річним сином, побив її та намагався зґвалтувати. Постраждала ще довго лікувалася, а кривдника засудили до п’яти років ув'язнення.

"Я прокинулась від того, що я лежу, а мене б'ють. Мене б'ють. Я кричала, дитина кричала, я стукала у сусідній.. Ніхто не допоміг", –.розповіла постраждала Анастасія Лугова.

Щоб убезпечити жінок, на сайті Кабміну нині зареєстрували петицію, якій для розгляду бракує усього пів тисячі голосів.

"Просимо виділити принаймні один окремий вагон для жінок і, відповідно, окремий для чоловіків в усіх потягах АТ "Укрзалізниця", які слідують маршрутом довше шести годин. Виділення принаймні одного окремого вагону для жінок та одного вагону для чоловіків зможе зробити поїздки безпечнішими та запобігти негативному досвіду пасажирів", – йдеться у повідомленні.

На галас у соцмережах відреагували в "Укрзалізниці". Вже анонсували: купе тільки для жінок – будуть. Але як експеримент. Доплачувати за такий сервіс не потрібно. Як кажуть представники перевізника: у таких купе жінки почуватимуться у комфорті та безпеці.

Головні новини дня без спаму та реклами! Друзі, підписуйтеся на "5 канал" у Telegram. Хвилина – і ви в курсі подій.

На першому етапі придбати квитки до таких купе можна буде лише через мобільний застосунок "Укрзалізниці".

"Ми тестуватимемо їх упродовж декількох місяців та разом з громадою і фахівцями приймемо рішення щодо масштабування. Це буде залежати від реального попиту та відгуків", – зазначили в "Укрзалізниці".

Там також згадують: у 2010 році вже запроваджували таку послугу, проте тоді попиту не було. На створення окремих купе для жінок і досі активно реагують у соцмережах.

Відомий блогер Віктор Трегубов переконаний: жіночі купе – не панацея, щоб зупинити неадекватів.

"Я не думаю, що їх зупинить табличка. Для того, щоб їх зупинити – потрібні окремі заходи, і ці заходи повинні діяти і на залізниці. Тому, по-перше, потрібні правоохоронці у потягах, друге – потрібні тривожні кнопки і третє, хоча б в тамбурах потрібен відеонагляд. І це вирішить проблему не тільки із залицянням до жінок, якимись способами зґвалтування, це ж і вирішить велику кількість проблем і для чоловіків в тому числі. Як мордою, як п’яні і конфлікти в потягах", – пояснив блогер Віктор Трегубов.

До 2013 року в поїздах під час рейсів працювали наряди ще на той час міліції. Але залізниця від них відмовилась. За такі послуги охорони перевізник мав платити чималі кошти.

Карина Шевченко, Валентин Стрельцов, "5 канал".

Підтримайте журналістів "5 каналу" на передовій.

  • Робіть свій внесок у перемогу – підтримуйте ЗСУ.

Джерело